The Teacher 187

63 The Teacher  1-2 (187) 2022 Young Learners              3 x TAK: czyli jak naprawdę rozgadać maluchy po angielsku (w przedszkolu i w domu) Grzegorz Śpiewak Na sąsiednich stronach prezentujemy zupełnie nową odsłonę kompleksowego programu wczesnej edukacji dwujęzycznej dla 3-6 latków, do wykorzystania przez wychowawców przedszkolnych i rodziców, a także – jako wzmocnienie efektów nauki – przez lektorów języka angielskiego. W tekście poniżej dr Grzegorz Śpiewak, współtwórca programu GADU GADY, wyjaśnia, na czym - w świetle najnowszych badań i doświadczeń – powinna opierać się naprawdę skuteczna wczesna edukacja językowa dla najmłodszych. TAK – ma być ŁATWO To się może wydawać zbyt oczywiste: przecież nikt nie chciałby uczyć maluszków trzeciego okresu warunkowego czy słownictwa potrzebnego przy biznesowych negocjacjach. Chodzi zatem o coś innego, na co zwrócił uwagę Jeff Haden w fantastycznej książce „Mit motywacji”. Podważył w niej tradycyjne założenie, że motywacja pcha nas do działania, dzięki czemu odnosimy sukces. Zdaniem Hadena jest zupełnie na odwrót: to (choćby mały) sukces z działania (nawet niewielkiego) popycha nas (czyli: motywuje) do kolejnego działania (żeby znowu móc poczuć przyjemność z kolejnego sukcesu)! Grzegorz Śpiewak Jeden z najbardziej rozpoznawalnych anglistów w Polsce. Wieloletni wykładowca Instytutu Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego i nowojorskiej uczelni The New School. Autor bestsellerowych podręczników i bardzo cenionych materiałów dla nauczycieli, trener, konsultant. Naczelny doradca ds. metodyki wydawnictwa Macmillan Education Central and Eastern Europe. Współtwórca metody deDOMO i główny autor cyklu przewodników „Angielski dla rodziców”. Stypendysta Fundacji Sorosa, laureat konkursów European Language Label i Edu-Inspiracje oraz nagrody im. Kallimacha za wybitne osiągnięcia wydawnicze.              ❯❯❯

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE0MzI=